hasfájás

Időjárás és stressz eredetű lassult emésztés okai és kezelése – hasi panaszok

Mielőtt a pirulákhoz nyúlnánk, érdemes házi praktikák között keresgélni. A tartós terhelés bizony igénybe veszi az emésztőrendszert. A rendszertelen étkezés, a gyakori idegeskedés gyakran hasfájásos, puffadásos panaszokat okoz, miközben az időjárás tovább fokozza a tüneteket.

Mit tehet, ha emésztési panaszok gyötrik?

A Meteo Klinika páciensei között 70-80 százalékban látható emésztőrendszeri kiegyensúlyozatlanság. Leggyakrabban puffadásos eredetű panaszok jelentkeznek, de az emésztőrendszeri problémák gyakran generálnak más tüneteket is.

Emésztőrendszeri panasz jellemzőbb a nőknél, de a férfiak esetében is megfigyelhető néhány tünete. A gyermekeknél már kora kisgyermekkorban is gyakoriak a hasfájós, puffadásos panaszok.

Minden korosztályban más tüneten keresztül nyilvánulnak meg a panaszok. A lakosság jelentős számban küzd valamilyen emésztőrendszeri problémával. Idősebb korban már a romló emésztési folyamatok is fokozzák a panaszokat.

A sokoldalú borsmenta

A borsmenta kedvelt gyógynövényünk, széles körben alkalmazhatjuk teaként és illóolajként is. Mind külsőleg, mind belsőleg segíti szervezetünket akár emésztési panaszokkal küzdünk, akár valamilyen görcsös panaszunk akad, de más teafüvekkel keverve akár a feszültebb napokon is számíthatunk rá.

Legismertebb felhasználása gyomor- és bélzavarok, emésztőrendszeri megbetegedések, puffadásos panaszok esetén alkalmazzuk. Csökkenti az emésztőrendszeri görcsöket. Szélhajtó és fertőtlenítő hatású. Az epeműködést stimulálja, ezért étvágygerjesztő hatással bír, aki erre érzékeny inkább étkezés előtt fogyassza el.

Ételeink gyógyítanak vagy megölnek?

Hasfájás, emésztési zavarok, haspuffadás, és sorolhatnánk a tüneteket, ami nap, mint nap a nem megfelelő étkezésünk következményeként jelenik meg. A különböző étel intoleranciák ma már népbetegségnek számítanak. Az emésztés egy összetett folyamat, ami kihat mindenféle élettani folyamatainkra, ezért érdemes egy kis tudatosságot vinni a napi étkezéseinkbe.

A naponta elfogyasztott ételeink egészségessé, vagy akár beteggé is tehetnek bennünket. A helyesen megválasztott élelmiszerek a meglévő bajaink gyógyulását is megindíthatják, így hát érdemes egy kicsit jobban odafigyelni mi kerül a tányérunkra.

Subscribe to RSS - hasfájás