légkör

Ételeink gyógyítanak vagy megölnek?

Hasfájás, emésztési zavarok, haspuffadás, és sorolhatnánk a tüneteket, ami nap, mint nap a nem megfelelő étkezésünk következményeként jelenik meg. A különböző étel intoleranciák ma már népbetegségnek számítanak. Az emésztés egy összetett folyamat, ami kihat mindenféle élettani folyamatainkra, ezért érdemes egy kis tudatosságot vinni a napi étkezéseinkbe.

A naponta elfogyasztott ételeink egészségessé, vagy akár beteggé is tehetnek bennünket. A helyesen megválasztott élelmiszerek a meglévő bajaink gyógyulását is megindíthatják, így hát érdemes egy kicsit jobban odafigyelni mi kerül a tányérunkra.

Könnyű, egészséges vacsora

Markáns légköri változások során fontos a kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozás. Az ételeink helyes megválasztásával csökkenthetjük a szervezetünket érő terhelést. A jól megválasztott ételek elősegíthetik a szervezete megfelelő működését.

A csirkehús B-vitamin tartalma jelentős, emellett ásványi anyagokban is gazdag. Teljes értékű fehérjetartalma magas, viszont kevés zsírt tartalmaz. Könnyen emészthető, kitűnő fehérjeforrás.

A különféle zöldségek rendszeres fogyasztása szintén meghatározó a mindennapjainkban. A zöldségek magas rosttartalma segíti az emésztőrendszerünk helyes működését, csökkentheti a daganatos és érrendszeri betegségek kialakulását.

Grillezett, sajtos csirkemell zöldségkörettel

Komoly veszélyt jelent a hörghurut!

Az akut hörghurut tünetei az orrfolyás, rossz közérzet, fejfájás, borzongás, később jelentkezik a szegycsont mögötti fájdalom, köhögés. A köhögés azonban nem káros, mert a szervezet védekező mechanizmusaként segít megszabadulni a légutakba került, a szervezet számára káros, idegen anyagoktól.

A hörghurut a tüdőben elhelyezkedő hörgőket bélelő nyálkahártyák gyulladása. A betegség akut formáját legtöbbször vírus, vagy baktériumfertőzés okozza, és lefolyási ideje néhány nap.Gyakran hívjuk ezt a mindennapokban náthának.

Orrfolyás, torokfájás, köhögés is társulhat mellé, de jellemzően levertek, kedvetlenekké válunk egy ilyen betegség kapcsán.

Gyakran alakul ki, amikor az immunrendszerünk túlterhelt, gyengébben működik.

Subscribe to RSS - légkör