Emésztési zavarok az időjárástól? Lehet!

Az emésztőrendszer működése rendkívül összetett folyamat. Számos szerv jól szinkronizált tevékenysége szükséges hozzá. A táplálék emésztéséhez a tápcsatornán való áthaladáskor számos enzim, emésztőnedv, erjesztő baktériumok jelenléte és megfelelő mennyisége szükséges, amelyek a bélflóra kialakításában játszanak szerepet.

A megfelelő emésztést sok tényező befolyásolja. A tápanyagok mennyiségén, minőségén, összetételén, hőmérsékletén túl a külső és belső tényezők is szerepet játszanak.

Elismert tény, hogy a betegségek nagy részét nem csak fizikai okok, testi elváltozások válthatják ki, hanem aktuális lelkiállapotunk is meghatározza testünk működését. Szinte minden testi panasz visszavezethető valamilyen lelki folyamatra.

Az emésztés minőségét jelentősen befolyásolják az aktuális időjárási helyzetek, így nem mindegy, hogy milyen ételt fogyasztunk egy adott időjárási helyzetben.

Aki gyakran tapasztal magán például puffadásos eredetű panaszokat, annak bizonyos időjárási helyzetekben a  puffasztó ételek panaszokat okozhatnak.

Gyakran észre sem vesszük, hogy már nap mint nap jelentkeznek emésztőrendszeri problémák, görcsök, puffadás, hasmenés, székrekedés, hányinger, gyomorpanaszok vagy egyéb emésztőrendszeri kellemetlen tünetek.

A rendszeresen visszatérő panaszok mögött gyakran jelenik meg az  időjárás. A már ismert emésztőrendszeri betegségek tüneteit is felerősíti egy légköri változás, egy intenzív időjárási helyzet.

Kutatásaink bizonyították, hogy belső szerveink görcskészsége is fokozódik bizonyos időjárási szituációk alkalmával. Ilyenkor megváltozik a bélműködésünk, a táplálék emésztése és a tápcsatornán való áthaladási ideje is.