Cukorbetegség és inzulinrezisztencia az időjárás tükrében

A cukorbetegség az anyagcsere nem megfelelő működése miatt alakul ki. Egy igen  gyakori megbetegedés, amelyben a hasnyálmirigy inzulintermelése csökkent, vagy teljesen hiányzik.

cukorbetegsegKülönbséget kell tennünk a gyermekkor és a felnőttkori cukorbetegség között. Míg a gyermekkori cukorbetegség autoimmun eredetű, addig a felnőttkori 2-es típusú cukorbetegség életmódbeli okokra vezethető vissza.

A gyakori fáradékonyság, álmosság, hasi elhízás, depresszív szakaszok, nőknél a menses rendszertelenné válása már kiabáló jelek lehetnek a kialakuló inzulinrezisztenciára.

Az inzulinrezisztencia (IR) nem más, mint hogy a szervezetünk egy adott cukorbevitelre sokkal intenzívebb inzulinválaszt ad. IR esetén az inzulin szokásos normális mennyisége nem elegendő a vércukorszint megfelelő csökkentéséhez, a hasnyálmirigy egyre több inzulint termel. Ez a fokozott inzulinválasz a hasnyálmirigy kimerüléséhez, ezáltal tulajdonképpen a cukorbetegséghez vezet.

Az IR egy visszafordítható állapot. Amennyiben ilyen tüneteket tapasztal magán, mindenképpen ajánlott laborvizsgálatot végeztetnie. Az életmód helyes megválasztásával a megfelelő táplálkozás és mozgás alkalmazásával ezek a tünetek megszüntethetőek. A Meteo Klinika meteogyógyásza  segít Önnek a megfelelő életmód megtalálásában.

A cukorbetegség egy alattomos betegség, melynek szövődményei megkeserítik az életminőséget. A cukorbetegeknek számolniuk kell a kis erek károsodása következtében kialakuló látásromlással, a végtagok keringési zavarai következtében lassan gyógyuló sebek, fekélyek kialakulásával, társbetegségként pedig a magas vérnyomás, az érelmeszesedés is kialakulhat.

Az időjárás szervezetünkre gyakorolt hatása évezredek óta ismert. Az időjáráshoz való alkalmazkodó képességünk meghatározó fennmaradásunk érdekében.

A cukorbetegek maguk is észreveszik, hogy sokszor a diéta betartása mellett, érthetetlen módon is ingadozik a vércukorszintjük. Az időjárási frontok az idegrendszeren keresztül meghatározó módon szólnak bele az anyagcsere-folyamatokba. Jellemzően megfigyelhető, hogy a melegfronthoz kötődő időjárási helyzetek általában fokozzák a cukorürítést, a hidegfronthoz kötődőek pedig csökkentik.

Ha Önnél is előfordul, hogy a diétája ellenére nem tudja kordában tartani a vércukrát, kérjen meteogyógyászati konzultációt.

Természetesen nem lehet elmenekülni az időjárási viszonyok elől, de nem is kell! A Meteo Klinikán segítünk az IR megszüntetésében, a cukorbetegség által megromlott életminőségét, személyre szabott terápiás megoldásokkal segítjük.