Epilepszia és az időjárás kapcsolata

Az epilepszia egy idegrendszeri elváltozás. Az epilepsziának többféle megnyilvánulása létezik, a társadalomban szép számmal élnek olyan emberek, akik nem is gondolnak arra, hogy az időnként szokatlan panaszai mögött epilepszia áll. A legismertebb klinikai megnyilvánulása görccsel járó állapot, amely időnként az egész testre kiterjedő rohamok formájában jelentkezik.

A roham jelentkezésekor az agyban a normálistól eltérő, nagyobb erejű elektromos impulzusok keletkeznek. Ezek okozzák a testben megjelenő különféle tüneteket.

Epilepszia betegség bármely életkorban kezdődhet, leggyakoribb kezdete azonban a gyermek- és az időskor.

A rohamok hátterében az agy elváltozásai valószínűsíthetőek, de a korábbi megbetegedései (gyulladás, vérzés, sérülések, átmeneti oxigénhiány) is hozzájárulhatnak az epilepsziabetegség kialakulásához.

A köztudatban ismert epilepsziás roham látványa ijesztő lehet, akár eszméletvesztéssel, tudatmódosulással is járhat. Lezajlása után a beteg zavart, fáradt, álmos, ilyenkor szüksége van néhány óra alvásra.

Azonban vannak olyan epilepsziás rohamok is, ami nem látványos görcsös rángássokkal zajlanak, hanem pl. látászavar, zavartság, vagy fejfájásként jelennek meg.

Az új humánmeteorológiai kutatások egyik eredménye az időjárási tényezők görcskészséget fokozó hatásának felismerése volt. Bizonyos időjárási helyzetekben növekszik a szervezet görcskészsége, ilyenkor megszaporodnak az epilepsziás betegek rohamai is.

Az epilepsziás betegekre fokozottan hat az időjárás, így ők kiemelten veszélyeztetettek. Ajánlott, hogy tisztában legyenek az időjárás változásaival, hogy minden esetben előre fel tudjanak készülni a várható hatásokra.

Az ezzel a betegséggel élőknél fontos, hogy minél kevesebb roham lépjen fel. A rohamok számának fokozódása az agyi területek károsodását is növeli. Ezért nagyon fontos a roham megelőzése.

A már kivizsgált pácienseknek a meteo profil ismeretében személyre szólóan is, lehetőség nyílik előrejelzéshez jutni, ami hozzájárulhat a rohamok megelőzéséhez.

Az időjárás markáns változása esetén az életfolyamatok gyors átállása szükséges ahhoz, hogy szervezetünk működésében ne következzenek be zavarok. Amikor ebben az alkalmazkodási folyamatban zavar támad, az hozzájárulhat az epilepsziás görcsök megjelenéséhez azoknál, akik hajlamosak a görcskészségre. Ez egy sokrétű bonyolult folyamat. Nagyon fontos az egyes problémakörök esetén, hogy minél jobban támogassuk a szervezetet.

Visszahívás kérés a Meteo Klinikától

Az alábbi Űrlap kitöltésével Ön visszahívást kérhet a Meteo Klinikától.

Kérjük, adja meg telefonszámát, és hogy milyen napszakban alkalmas Önnek fogadni a hívásunkat. A kérések számától függően 1-2 napon belül számíthat visszahívásra. A "Mi a leggyakoribb panasza" mezőben tüntesse fel kérése okát. Kora, és a település megadása segít abban, hogy pontosabb információkat adhassunk Önnek. Ha megadja e-mail címét, könnyebben kapcsolatba tudunk lépni Önnel, pl. egy hibás telefonszám korrigálása, vagy egy időpont egyeztetés céljából.