Ízületi panaszai az időjárástól is erősödhetnek!

Az élet természetes eleme a mozgás, amelyhez szükségünk van mozgásrendszerünk tökéletes működésére. Mindenféle mozgásunk során az izmok aktív, míg a csontok passzív szerepet töltenek be. A két rész működési egységet alkot és bármelyikük megbetegedése a mozgás korlátozottságát vonja maga után.

hatfajas_1

A korunk előre haladtával mozgásrendszerünket folyamatos változások határozzák meg.  Míg gyermekkorban a felépülési folyamatok vannak túlsúlyban, később, az életünk derekán már megfordul ez az arány.

A fizikai terhelések és az életmód jelentős hatásal van szervezetünk állapotára. A társadalom mozgás szegény életmódja rontja a szervezetünk alkalmazkodó képeségét, rugalmassága csökken, a többnyire űlő munkát végzők mozgásrendszere  merevebbekké, izomzatuk gyengébbé válik.

Az élettani kopásos folyamatok előbb vagy utóbb, de mindenkinél elindulnak. Szerencsére, a szervezetünk jól korrigálja a változásokat, azonban ez valamely testrészünkre fokozottabb terhelésként mutatkozik meg.  A tartás megváltozásával kisebb-nagyobb fájdalmak is megjelennek.

Egy hidegfront átvonulása felhívja a figyelmünket,  hogy szerveztünkben valami változás keletkezett. Nehezebben indul a reggeli mozgás, vagy akár napközben is nyikorog itt-ott.  Az észrevétlen tartáshiba miatt az ízületek megkoptak, és az állandó izomfájdalmak a szinte kilazíthatatlanul merevvé vált tartásunk eredménye.

Egy melegfronti hatás során a nyugalomban lévő, panaszokat nem okozó ízületi gyulladások fellángolnak, régi sérülések utáni fájdalmak jelentkeznek. Ezen elváltozások okozta fájdalmakat a hosszú évek során megszokjuk, azonban a légköri változások hatására a fájdalomérzet felerősödhet, amely nagymértékben hozzájárul életminőségünk romlásához.