orvosmeteorológia | www.meteoklinika.hu - Meteo Klinika - Humánmeteorológia

orvosmeteorológia

Nem jön front, de most sem örülhetünk…

Hétfőn napközben nem érkezik front térségünkbe, azonban az eseménytelen, nyirkos idő többeknél okozhat kellemetlen tüneteket.

Hétfőn markáns fronthatás nem érvényesül térségünkben, azonban hideg levegő tölti ki a Kárpát-medencét, ezért sokaknál jelentkezhetnek humánmeteorológiai panaszok. Ha kopásos jellegű ízületi bántalmakban szenved, akkor tartós, napokig tartó tünetekre számítson, amik pedig egész nap jellemzőek lehetnek. Ebben az esetben fokozottan óvja az érzékeny végtagokat a hidegtől, folyamatosan tartsa melegen a kezét és a lábát.

Hogyan tud nekem segíteni a Meteo Klinika?

Egészségi állapotunkat erősen befolyásolja az éppen aktuális légkörkörnyezeti hatás. Gyakran mondogatjuk, hogy "fáj a fejem ettől az időtől" vagy "jajj, nem bírom ezt a szelet" stb. Míg sokak csak figyelmetlenebbek lesznek, másoknál súlyos bajok alakulnak ki a légköri folyamatok hatására, mint például az infarktus vagy a stroke.

A magyar lakosság 78%-a érzékeny az időjárásra. Van aki csak múló fejfájást tapasztal, de bizonyos helyzetekben a halálos kimenetelű strokok veszélye is ugrásszerűen megnő.

Gyakori az életminőségünket, munkaképességünket komolyan befolyásoló rossz alvást előidéző időjárási helyzetek és nem ártana ismernünk a súlyos balesetekkel fenyegető légköri hatásokat is.

Hogyan tud nekem segíteni a Meteo Klinika?

Egészségi állapotunkat erősen befolyásolja az éppen aktuális légkörkörnyezeti hatás. Gyakran mondogatjuk, hogy "fáj a fejem ettől az időtől" vagy "jajj, nem bírom ezt a szelet" stb. Míg sokak csak figyelmetlenebbek lesznek, másoknál súlyos bajok alakulnak ki a légköri folyamatok hatására, mint például az infarktus vagy a sztrók.

A magyar lakosság 78%-a érzékeny az időjárásra. Van aki csak múló fejfájást tapasztal, de bizonyos helyzetekben a halálos kimenetelű sztrókok veszélye is ugrásszerűen megnő.

Fejfájás, migrén

A  fejfájás gyakori tünet a mindennapjainkban. Megjelenése egyénenként változó. Kiváltó okait olykor nem sikerül kideríteni, ilyenkor mindenképpen érdemes gondolni az időjárásra, mint kiváltó okra.

fejfajas3

Egy fejfájós napon mindannyian fájdalmasan tekintünk a világra, nehezebben végezzük a feladatainkat, sokszor akár a napi tevékenységünk is kárát láthatja.

Nem tudjuk elvégezni a munkánkat, zsörtölődünk a szeretteinkkel, ingerültek vagyunk a közlekedésben.

Epekőbetegség

Az epebajok hátterében sokféle okot vélelmeznek. Ami bizonyos, hogy az az epehólyagból az epe nem tud megfelelő módon kiürülni, és kövecskék alakulnak ki. Ezek a kövecskék sokféle tünetet produkálhatnak és az időjárás kihívásaira is gyulladással vagy görcsös fájdalommal reagálnak.

Az epekövesség gyakori betegség, de sokszor nem okoz tünetet. Az epekövek keletkezésének oka máig sem tisztázott.

Gondolhatunk az epehólyag működészavarára, ilyenkor az epehólyag nem ürül ki megfelelően, és a nyálkahártyáról leváló sejteken, esetleg baktériumokon csapódik ki a koleszterin. Lelki tényezők is nagyban szerepet játszanak az epekő kialakulásában, aki nehezen bocsájt meg, annál gyakrabban alakul ki ez az állapot.

Hörghurut

Az akut hörghurut tünetei az orrfolyás, rossz közérzet, fejfájás, borzongás, később jelentkezik a szegycsont mögötti fájdalom, köhögés. A köhögés azonban nem káros, mert a szervezet védekező mechanizmusaként segít megszabadulni a légutakba került, a szervezet számára káros, idegen anyagoktól.

A hörghurut a tüdőben elhelyezkedő hörgőket bélelő nyálkahártyák gyulladása. A betegség akut formáját legtöbbször vírus, vagy baktériumfertőzés okozza, és lefolyási ideje néhány nap. Gyakran alakul ki, amikor az immunrendszerünk túlterhelt, gyengébben működik.

Gyulladásos folyamatok erősödése

A gyulladás az immunrendszer válasza. A gyulladt szövetekre, sejtekre jellemző a bőrpír, melegség, fájdalom, duzzanat.

A gyulladások kialakulásának szervezeten belüli és szervezeten kívüli okai is vannak.

Görcsös állapotok

A görcsös állapotok kialakulásáért gyakran az akaratunktól függetlenül működő vegetatív idegrendszerünk megváltozott működése a felelős. Az időjárás idegrendszerre gyakorolt hatása régóta ismert tény. Az emberi testben görcsös fájdalomként megélt panaszok oka lehet pszichés is, illetve a környezeti hatások által kiváltott válaszreakció is.

Nem szeretjük, amikor fáj a hasunk, görcsös bélmozgások, izomfájdalmak vonják el a figyelmünket a dolgainkról.

Hajlamosak vagyunk apró problémának tekinteni és egy görcsoldó tabletta bevétele után már megyünk is vissza abba a taposómalomba amiből jöttünk.

Glaukóma

Az ember az öt érzékszervével – látás, hallás, tapintás, szaglás és ízérzékelés – áll szoros kapcsolatban a környezetével. Kétségtelen, hogy a látás az, amely a legnagyobb jelentőségű. Mondhatni, hogy a szem a legfontosabb érzékszervünk.

A glaukóma vagy közismert nevén zöldhályog az elnevezésével ellentétben nem hályog képződéssel járó betegség.  Ennél a problémánál a látóideg és a látótér jellegzetes és fokozatosan romló károsodásáról van szó. Ilyenkor a szemnyomás gyakran a normálisnál magasabb.

Fáradtság

A fáradékonyság mindennapos jelenség társadalmunkban. Ilyenkor erőtlenséget, életuntságot, a késztetés hiányát, gyengeséget, pihenés, alvás utáni vágyat érzünk. Az, hogy fáradtnak vagy éppen kipihentnek érezzük magunkat számos, a szervezeten belüli és szervezeten kívüli októl függ.

Aktuális fizikai állapotunkra hatással van az idegrendszerünk, mozgásrendszerünk állapota, de nagymértékben befolyásolják lelki tényezők és egyéb környezeti hatások is.

Az időjárási frontoknak, napsütésnek, vagy éppen borongós időnek az emberi pszichére gyakorolt hatásáról már régóta tudunk.

Egy nehéz munka, tartós fizikai, szellemi és érzelmi megterhelés után a fáradtság természetes dolog, ezért nem is megy senki orvoshoz.

Oldalak

Subscribe to RSS - orvosmeteorológia