Trombózis

A mélyvénás trombózis az alsó végtagok mélyen futó vénáiban alakul ki. Kialakulásában meghatározó szerepe van a mozgáshiánynak, és az időjárás is jelentős mértékben befolyásolja. A hosszan tartó ülés következtében gyakrabban alakul ki annál, akinek a szervezete hajlamos a rögképződésre.

Legjellegzetesebb tünete az alsó lábszár járásra fokozódó fájdalma. A láb duzzadt, kékesen elszíneződik. Az érintett alsó lábszár bőrfelülete a gyulladás miatt meleg, körfogata mérhetően megnő. Késői tünet a bőr barnás elszíneződése a bokáknál, amit a kitágult vénákból kivándorolt vörösvértestek okoznak.

A légnyomásváltozások, a tartós meleg időszakok a trombózisos betegek napjait megnehezítik. A légnyomás csökkenéssel a szövetek kitágulnak, és a nyomásváltozás a gyulladásos folyamatokra negatívan hatnak.

Megelőzésképpen mindenkinek, de az ülő munkát végzőknek  ajánlott a napi rendszeres testmozgás, séta, a lábak átmozgatása.

A rögösödésre hajlamos betegeknek ajánlott fokozottan figyelni a regionális előrejelzéseinket, hogy időben fel tudjanak készülni a várható hatásokra.

Az érfalról leváló rög további súlyos szövődményként fontos szervekig (szív, tüdő, agy, vese) eljutva infarktust is okozhat.

A trombózis nőknél valamivel gyakrabban alakul ki és az első trombózis kialakulása után nagyobb valószínűséggel alakul ki második, illetve többedik.

Sokat segít a megelőzésben, ha természetes szerekkel támogatja szervezte kiegyensúlyozott működését. Érrendszere támogatásához kérje meteogyógyászunk segítségét, aki választ ad a feltett kérdéseire, és a legmegfelelőbb terápiás megoldást állítja össze személyesen Önnek.