A szívbetegek helyzetét is megnehezítheti az időjárás

Az időjárás jelentős mértékben fokozhatja a szívpanaszokat, gyakran kiváltó oka is lehet a tüneteknek. A szívbetegséggel élőknek fontos, akár életmentő is lehet, hogy figyelemmel kísérjék a légköri folyamatokat és betartsák az ajánlásokat.

szivpanaszA szív és érrendszeri betegségekkel élők gyakran tapasztalják, bármilyen időjárási helyzet is alakul ki, az ő napjuk így vagy úgy de nehezebb. Rosszul tolerálnak mindenféle változékonyságot, gyakran ugrik meg hosszabb rövidebb időre a vérnyomásuk, mellkasi diszkomfort érzettel, vagy akár fejfájással társulva.

A lehűlést éppúgy nehezen viselik, mint a melegedést, főként, ha párás levegő is társul hozzá.

Az erős változás képes beindítani egy katasztrófát, a markáns változások gyakran részei a kialakult infarktusnak, sztróknak.

Az időjárás nem játék, már nem csak azért kell figyelni, hogy tudjuk kell-e esernyő, vagy melegebb kabát, hanem az egészségi állapotunkat is meghatározza.

A szívbetegek állapotában külső és belső tényezők is jelentős szerepet játszanak. Nem szabad figyelmen kívül hagyni a genetikai szempontok mellett a szociális, társadalmi helyzetet, valamint az állandó változásban lévő légköri folyamatokat sem.

Szívpanaszok jelentkeznek, ha a szívizmot tápláló koszorús erek valamilyen oknál fogva nem tudnak elegendő oxigénben dús vért eljuttatni a szívizomhoz, valamint ha a szív saját beidegzésében zavar keletkezik. A koszorúér-betegségben szenvedő embereknél egy markáns időjárási hatás gyakran vált ki nehézlégzést, mellkasi fájdalmat, szorongást.

A gyógyszeresen kezelt vérnyomásbetegek nagy részénél gyakori jelenség, hogy egyszer használnak a vérnyomás gyógyszerek, máskor pedig nem. Az orvosok gyakran tanácstalanul állnak a jelenség előtt, és igyekeznek mindenféle jótanácsokkal kiegészíteni a kezelést.

Kutatásaink egyértelműen alátámasztják, hogy egyéni érzékenységtől függően a különböző légköri változások gyakran váltanak ki vérnyomáskiugrásokat, szapora pulzust, akár szívpanaszokat.

A szívbetegek köre egy kiemelten veszélyeztetett csoport. A keringési betegséggel élők szinte azonnal reagálnak akár a legkisebb időjárási változásra is, és az enyhe tünetektől akár a heves rohamokig terjedhet reakciójuk. Gyakran tapasztalhatnak vérnyomás ingadozást, szédülést, fokozott ingerlékenységet, szívtáji panaszokat, szorongást, levertséget.

A légköri változások változatos módon okoznak problémákat. Megjelenésükre adott válaszreakciók az egyéni érzékenységtől függ. Váratlanul megjelenő és ismétlődő panaszok esetén ajánlott megvizsgálni, hogy szervezete milyen módon reagál az egyes időjárási helyzetekre.

A szívbetegeknek, mondhatjuk „életbevágóan fontos”, hogy ismerjék mikor milyen hatások befolyásolják az állapotukat, hiszen ezzel is megelőzhetik egy súlyosabb helyzet kialakulását.