Pánikbetegség

A pánikbeteg rohamai alatt ismétlődő jelleggel, minden előzmény nélkül nyomasztó, kezelhetetlen félelemérzetet érez. A beteg rövid időn belül, fokozódó jelleggel tapasztalja magán a kellemetlen testi tüneteket, mint szívdobogásérzés, fulladás, verejtékezés, remegés, hányinger, hasi panaszok, szédülés, ájulásérzés, érzékelési zavarok, hőhullámok.

stresszRövid idő alatt, akár 15-30 perc alatt is a beteg igen rossz állapotba kerülhet, amely a környezetében lévők számára okozhat ijedtséget.

Ennek az állapotnak a létrejötte többféle ok miatt lehetséges. A rendszeresen visszatérő szorongásos panaszok jellemzően segítik a pánikroham bekövetkeztét.

Kialakulásának esélyét és súlyossági fokát nagymértékben befolyásolja az egyéni probléma megoldás képessége, módszerei. A visszatérő és kezeletlen, vagy feldolgozatlan szorongás gyakran  szerfüggőség kialakulásához vezet.

A pánikbetegséghez vezető szorongásnak a lelki tünetek megjelenése mellett gyakran testi tünetei is  jelentkeznek. Gyakran kíséri verejtékezés, látászavarok, szívdobogás, stb.

A pánikbetegséggel diagnosztizáltak gyakran reagálnak hevesen az  időjárási tényezőkre. A szeles, frontos időjárási helyzetek szinte biztos kiváltanak valamilyen mértékű tünetet. Ajánlott figyelniük a regionális előrejelzéseinket, hogy időben fel tudjanak készülni a várható hatásokra.

A pánikbetegeknek fontos a megfelelő táplálkozás beállítása, kérje meteogyógyászunk segítségét, aki a megfelelő terápiát állítja össze.