Infarktus, szívpanaszok

A szívpanaszokat az időjárás jelentős mértékben fokozhatja, olykor kiváltó ok is lehet a tünetek hátterében. A szívbetegséggel élőknek fontos, hogy figyelemmel kísérjék a légköri folyamatokat.

szivpanaszSzívpanaszok jelentkeznek, ha a szívizmot tápláló koszorús erek valamilyen oknál fogva nem tudnak elegendő oxigénben dús vért eljuttatni a szívizomhoz, valamint ha a szív saját beidegzésében zavar keletkezik.

A szívbetegek állapotában külső és belső tényezők is jelentős szerepet játszanak. Így nem szabad figyelmen kívül hagyni a genetikai szempontok mellett a szociális, társadalmi helyzetet, valamint az állandó változásban lévő légköri folyamatokat sem.

A koszorúér-betegségben szenvedő embereknél egy markáns időjárási hatás gyakran vált ki nehézlégzést, mellkasi fájdalmat, szorongást.

Ha megtapasztalta már a hirtelen keletkező tünetek kellemetlen élményét, akkor ajánlott, hogy fokozottan figyeljen a légköri változásokra.

A Meteo Klinikán több éves kutatómunkával kifejlesztettünk egy diagnosztikai és terápiás módszert, amelynek segítségével kideríthető hogy tüneteit az időjárás változása milyen mértékben okozza. Ha Ön is keresi a megoldást, ha frontok idején erős fájdalmai vannak, szíve "összevissza kalapál", akkor érdemes lejönnie hozzánk.

A szívbetegek köre egy kiemelten veszélyeztetett csoport az időjárás érzékenyek körében. Bizonyos időjárási szituációk olyan intenzív hatást gyakorolnak a keringési rendszerre, hogy jelentősen megnő az infarktus kialakulásának veszélye.

A keringési betegséggel élők szinte azonnal reagálnak akár a legkisebb időjárási változásra is, és az enyhe tünetektől akár a heves rohamokig terjedhet reakciójuk. Gyakran tapasztalhatnak vérnyomás ingadozást, szédülést, fokozott ingerlékenységet, szívtáji panaszokat, szorongást, levertséget. A légköri változások változatos módon okoznak problémákat. Megjelenésükre adott válaszreakciók az egyén meteotípusától függ.

Váratlanul megjelenő és ismétlődő panaszok esetén ajánlott megvizsgálni, hogy szervezetünk milyen módon reagál az egyes időjárási helyzetekre.

A szívbetegeknek, mondhatjuk „életbevágóan fontos”, hogy ismerjék mikor milyen hatások befolyásolják az állapotukat, hiszen ezzel is megelőzhetik egy súlyosabb helyzet kialakulását.

Szívpanaszok

A magnézium az emberi szervezet számára elengedhetetlen ásványi anyag, azonban jellemzően keveset fogyasztunk belőle.

Szívpanaszok

A vérnyomás a nap folyamán egészséges embernél is állandóan változik a fiziológiás határok között. Normális vérnyomásról beszélünk, ha az értéke 120/80 Hgmm. Ha ennél egy kicsit magasabb, az még nem kóros, azonban, ha 140/90 Hgmm feletti értéket mérünk, akkor érdemes orvoshoz fordulni. Ilyenkor már  a szakirodalom magas vérnyomásról beszél, ami kezelést igényel.  Vannak olyan emberek, akiknek a vérnyomásuk a 100/70 értéket sem érik el, ők az alacsony vérnyomású emberek.

Szívpanaszok

Az ember őseitől örökölt túlélési ösztönének alapvető megnyilvánulási formája a stresszre adott válaszreakció, ami nem más, mint egy automatikus védekező mechanizmus. A túlzottan sok bejövő inger miatt ma már urbanizációs betegségként emlegetjük.