Komoly veszélyt jelent a hörghurut!

Az akut hörghurut tünetei az orrfolyás, rossz közérzet, fejfájás, borzongás, később jelentkezik a szegycsont mögötti fájdalom, köhögés. A köhögés azonban nem káros, mert a szervezet védekező mechanizmusaként segít megszabadulni a légutakba került, a szervezet számára káros, idegen anyagoktól.

A hörghurut a tüdőben elhelyezkedő hörgőket bélelő nyálkahártyák gyulladása. A betegség akut formáját legtöbbször vírus, vagy baktériumfertőzés okozza, és lefolyási ideje néhány nap.Gyakran hívjuk ezt a mindennapokban náthának.

Orrfolyás, torokfájás, köhögés is társulhat mellé, de jellemzően levertek, kedvetlenekké válunk egy ilyen betegség kapcsán.

Gyakran alakul ki, amikor az immunrendszerünk túlterhelt, gyengébben működik.

A dohányzó embereknél gyakran alakul ki. A dohányfüst összetevői károsan hatnak a légutak nyálkahártyájára, így folytonos irritációnak vannak kitéve a hámsejtek. A dohányfüst a bakteriális és a vírusfertőzés melegágya is egyben, mert a nyálkahártya károsodásával, a csillószőrök pusztulásával az öntisztító mechanizmusok gyengülnek.

A hörghurutnak mind akut, mind idült megjelenési formája felerősödik nyirkos, szeles, hideg időben, de megfázásos panaszokat melegedő vagy nyári melegben is tapasztalhatunk.

Az időjárási tényezők meghatározóak a légúti panaszok esetében is, mert a levegőben lévő kórokozók, pollenszemcsék, irritáló gázok a légköri változásokkal együtt változnak. A szennyezőanyagok feldúsulása elősegíti az akut hörghurut kialakulását, illetve az idült állapot rosszabbodását, fellángolását. A légköri folyamatok állandó változása időről időre elősegíti a betegség kialakulását, megnehezítve ezzel a mindennapi életét.