Emésztési zavarok

Az emésztőrendszer működése rendkívül összetett folyamat. Számos szerv jól szinkronizált tevékenysége szükséges hozzá. A táplálék emésztéséhez a tápcsatornán való áthaladáskor számos enzim, emésztőnedv, erjesztő baktériumok jelenléte és megfelelő mennyisége szükséges, amelyek a bélflóra kialakításában játszanak szerepet.

A megfelelő emésztést sok tényező befolyásolja. A tápanyagok mennyiségén, minőségén, összetételén, hőmérsékletén túl a külső és belső tényezők is szerepet játszanak.

Orvosi körökben is elismert tény, hogy a betegségek nagy részét nem csak fizikai okok, testi elváltozások válthatják ki, hanem aktuális lelkiállapotunk is meghatározza testünk működését. Szinte minden testi panasz visszavezethető valamilyen lelki folyamatra.

Az emésztés minőségét jelentősen befolyásolják az aktuális időjárási helyzetek, így nem mindegy, hogy milyen ételt fogyasztunk egy adott időjárási helyzetben.

Mi itt a Meteo Klinikán, meteogyógyászunk közreműködésével meghatározzuk az Ön meteotípusát, amely meghatározza, hogy miként reagálunk a különféle időjárási helyzetre.

Aki gyakran tapasztal magán például puffadásos eredetű panaszokat, annak nem ajánlott melegfronti helyzetben puffasztó ételeket fogyasztania. Gyakran észre sem vesszük, hogy már nap mint nap jelentkeznek emésztőrendszeri problémák, görcsök, puffadás, hasmenés, székrekedés, hányinger, gyomorpanaszok vagy egyéb emésztőrendszeri kellemetlen tünetek.

A rendszeresen visszatérő panaszok mögött jellemzően ott áll az időjárás. Az ismert emésztőrendszeri betegségek tüneteit is felerősíti egy légköri változás, egy intenzív időjárási helyzet, ennek okait segít kideríteni a Meteogyógyász.

A humánmeteorológiai kutatásaink bizonyították, hogy belső szerveink görcskészsége gyakran fokozódik bizonyos időjárási szituációk alkalmával. Bélműködésünk, a táplálék emésztése és a tápcsatornán való áthaladási ideje is megváltozik az egyes időjárási helyzetek hatására.

Nem csak a kisgyermekeknél tapasztalható, a hasi diszkomfort érzet,  vagy szokatlan módon táplálékkal összefüggésbe nem hozható emésztési panasz. Felnőtt egészséges embereknél is nap mint nap jelentkeznek az emésztőrendszeri kiegyensúlyozatlanság tünetei.

A Meteo Klinikán segítünk ezeknek a panaszoknak az okát felderíteni, és személyre szóló természetes megoldást adunk.

A szervezet ciklusai
Emésztési panaszok

Tudta, hogy a szervezetünk működése ciklusokból áll? Vegye figyelembe Ön is!

Emésztési panaszok

A gyermekek optimális testi és szellemi fejlődéséhez elengedhetetlen a megfelelő táplálkozás és életmód. Ahogy nekünk felnőtteknek, úgy a gyerekeknek is napi ötszöri étkezésre van szükségük: reggelire, tízóraira, ebédre, uzsonnára és vacsorára. Az édesszájú gyermeket a boltok mai kínálata könnyen elcsábítja.

frontmentesen boldogan
Emésztési panaszok

Sok betegség megelőzhető lenne, ha életmódunknak megfelelően tudatosan táplálkoznánk. Az időjárás által okozott kellemetlen tünetek is mérsékelhetőek, ha az adott humánmeteorológiai szituációban a megfelelő ételeket fogyasztjuk.  A tudatosan megválasztott ételekkel a már meglévő panaszok is enyhíthetők.

Emésztési panaszok

Az epebajok hátterében sokféle okot vélelmeznek. Ami bizonyos, hogy az az epehólyagból az epe nem tud megfelelő módon kiürülni, és kövecskék alakulnak ki. Ezek a kövecskék sokféle tünetet produkálhatnak és az időjárás kihívásaira is gyulladással vagy görcsös fájdalommal reagálnak.