Back to top

Alvászavar, nyugtalanság

Az alvás élettani folyamat, amelyben idegrendszerünk pihen és felkészül a következő napi ingerek feldolgozására. A nyugodt alvás nem csak az idegrendszer, de ezen keresztül az egész szervezet regenerációs periódusa. Ebben az időszakban történik meg az ébrenlét során elhasználódott energiaforrások pótlása.

almatlansag

Az egészséges ember napi alvásigénye 6-8 óra, amely, ha nyugodtan telik, elegendő, hogy élettani szerepét betöltse, és a következő napon teljesítőképességünk, éberségünk, koncentrálási képességünk megfelelő legyen.

Azonban az alvás hiánya, a nem megfelelő minőségű alvás, vagy a tartós álmatlanság károsan befolyásolja idegrendszerünk és ezáltal egész szervezetünk működését.

A kialvatlanság következményeként nappal fáradtak, dekoncentráltak vagyunk, ingerlékenyekké válunk, nyugtalanság uralkodhat el rajtunk, amely rontja a teljesítőképességünket, a közérzetünket, a hangulatunkat. Az alvásminőség romlását és az alvászavar jelenségét ezek a nappali tünetek jelzik.

Amennyiben gyakran ébred fáradtan, kialvatlanul, ne nyugodjon bele. Ennek hátterében jelentős mértékben  szerepe van az időjárásnak.

Előzze meg, hogy a kialvatlansága súlyosabb betegséget okozzon. Meteogyógyászunk segít feltárni az összefüggéseket az időjárás és a panaszai között, hogy visszatérhessen a nyugodt éjszakáihoz.

Alvászavar, álmatlanság több okból is kialakulhat, ilyen a fájdalom, stressz, hormonális változások, lelki tényezők, betegségek, gyógyszerek mellékhatásai, és gyakran az időjárási tényezők is jelentős mértékben befolyásolják az éjszakai pihenésünket.

A légkörben zajló folyamatok is meghatározzák a szervezetünk működését. Egy zivatartevékenység során keletkezett elektromosság nagymértékben befolyásolja az alvásminőségünket. Sokan nem tudnak ilyenkor aludni, gyakran felébrednek, sokaknál akár erős szívdobogás is kísérheti az éjszakai ébredést.

A  frontok is sokaknak okoznak panaszokat, még fel sem kell ébrednünk éjszaka, reggel mégis kialvatlanok vagyunk, tompának, nehéznek érezzük a fejünket, végtagjainkat.

Persze nem kell ebbe belenyugodnia, mielőtt altatókat kezdene szedni, gondoljon arra, hogy van más megoldás is. Az időjárás eredetű alváspanaszok jól kezelhetőek. Kérjen konzultációs időpontot meteogyógyászuktól, aki természetes eszközökkel személyre szabott megoldásokkal segít, hogy békés álmai visszatérjenek.