Allergia

Az allergia kifejezetten civilizációs betegség. A szervezetünk túlzottan reagál a bennünket érő allergén anyagra. Okait ma sem tudják, és kezelése is egyénfüggő.

Akkor beszélünk allergiáról, amikor az immunrendszer az egyébként ártalmatlan anyagokra (allergének) kórosan fokozott reakciót mutat. Az allergia kifejezetten civilizációs betegség, kezelésének sikerességét számos tényező befolyásolja.

A tünetek bármikor megjelenhetnek, akár már csecsemőkorban, de akár az allergénnel való sokadik találkozáskor (pl. negyvenévesen) is.

A tünetek kifejlődésében jelentős szerepet játszanak a környezeti hatások. Egy korai kontaktus az allergénekkel kiválthat fokozott érzékenységet, de sokszor nem sikerül semmilyen kiváltó tényezőt kimutatni, ilyenkor a diagnózis a pszichogén allergia, neurotikus tünetek.

Az allergia lelki hátterében megoldatlan konfliktus vagy tartós stresszhelyzet is fennállhat. Az allergiás személy ezt önmaga megoldani nem tudja, így ez az állandósult konfliktus érzelmi feszültség által betegségekben nyilvánul meg. Ilyen esetekben ajánlott életvezetéssel foglalkozó szakembert felkeresni

Ha a szervezet alkalmazkodó képessége jól működik, akkor mind az allergénekhez, mind az időjárás okozta fiziológiás változásokhoz jól tud alkalmazkodni.

Ha ez az alkalmazkodási képesség meggyengül, gyakoribbá válnak az allergiás rosszullétek, erősödnek a tünetek.

Az időjárás-változás többféle módon is fokozza a beteg allergiás tüneteit. A pollenallergiások jól tudják, hogy egy száraz, meleg időszakban, ha szelesre fordul az idő, akkor fokozódó panaszokkal kell számolniuk. Erődödnek az orrfolyásos szemviszketéssel járó panaszok.

De nem csak a pollenallergiások életét keserítik meg a a légköri folyamatok. A bőrallergiások gyulladásos folyamatait akár egy melegedő idő is fellobbanthatja, de egy frontos időszakban szinte biztos hogy számolniuk kell a tünetek erősödésével.  Az étel allergiások emésztőrendszeri panaszai is  fokozódnak bizonyos időjárási helyzetekben. A hatásokra adott válaszreakciók erősen egyénfüggőek.

Amennyiben panaszai visszatérően jelentkeznek, kérje meteogyógyász segítségét. Kérjen konzultációs időpontot, ahol felteheti kérdéseit.