Mit tehet, ha vérnyomás panaszai vannak?

A Meteo Klinikára bejelentkezők esetében egyik leggyakoribb tünet a vérnyomás jelentős ingadozása. A megfelelően beállított, általában jó vérnyomás értékekkel rendelkezők esetében is gyakran jelentkeznek erős vérnyomás-ingadozások, van, akiknél kiugró, másoknál leeső, egyeseknél mindkét irányba jelentősen kitérő értékekkel.

A vérnyomásproblémák egyformánt jelentkeznek nők és férfiak esetében is. Viszonylag ritka, de kamaszkorú gyermekeknél is megjelenik alkalmanként magasabb érték.

Rendeléseinken a kardiológiailag gondozott idősebb korosztálybéliek a gyógyszeresen beállított vérnyomásértékek mellett is gyakran jelentkeznek kiugró értékekkel. Esetükben gyakori, hogy ezeket a tüneteket már más tünet is kíséri, pl. szédülés, nyomásérzet a fejben, akár fejfájás. A fiatalabbaknál és középkorúaknál jellemzőbb a tarkótáji vagy fejtetői fájdalom megjelenése.

A vérnyomás túlzott ingadozása a jó átlagos vérnyomású személyek esetén is megjelenhet, amennyiben erős légköri vagy egyéb terhelő hatások érik a szervezetünket. Ezek jelentős részének a kezelése ma már rendelkezésre áll a Meteo Klinikán.

Ha Ön is tapasztalja vérnyomása rendszertelen kiugrását, néhány dolgra érdemes odafigyelnie

Javasolt, hogy egy-két héten keresztül figyelje meg magát, hogy milyen gyakran, hol és hogyan jelentkezik a vérnyomás-ingadozása. Jegyezze fel minél részletesebben, milyen volt a lefolyása. Ne felejtsen el dátumot írni a feljegyzéséhez, legjobb, ha erre a Meteo Klinika által összeállított TÜNETNAPLÓT használja, mert ez segít a kiértékelésben, és a fronthelyzetről, megoldási lehetőségekről is időben értesül.

Írja bele, hogy mit tapasztalt aznap, hogy érezte magát, milyen más tünetei jelentkeztek! Gondolja át, hogy az egyes vérnyomás-kiugrásos epizódok kialakulását mi válthatta ki. Mérje gyakrabban a vérnyomását!

Jellemző, hogy pácienseink már átestek alapos orvosi vizsgálatokon, de az elvégzett vizsgálatok semmilyen szervi okot nem igazoltak, ami a vérnyomásproblémájukat indokolná. Az eddig alkalmazott kezelések pedig nem oldották meg kielégítően a panaszukat.

Ha Ön is úgy tapasztalja, hogy panaszai hátterében a szervezetét érő erős stressz terhelések (mint például megoldatlan gondok vagy időjárási hatások) is lehetnek, egyébként pedig más magyarázatot nem tudott találni, akkor a tényleges okokat megfelelő vizsgálatokkal meg kell állapítani.

Előfordulhat, hogy Ön talált már ugyan magyarázatot a bajai okára, mégsem sikerült ezekre a megfelelő kezelési módot megtalálnia. Ez esetben is részletes vizsgálatok szükségesek a pontos okok és a megfelelő kezelési módok meghatározására.

Tény, hogy egyre több, különböző eredetű stresszhatás ér bennünket, miközben a stressztűrő képességünk erősen ingadozik és határozottan romló tendenciát mutat. A megváltozott életkörülményeinkből, a változó klímából és az egyre szélsőségesebb időjárásból és számos más okból eredő stresszhatások együttesen terhelik a szervezetünket. A szervezetünk válaszreakciója és a következményként megjelenő panaszok mindenkire egyénileg jellemzőek. Igen összetett kérdésről van szó, ami csak speciális eszközökkel vizsgálható és kezelhető eredményesen. A Meteo Klinika rendelkezik a szükséges tudományosan megalapozott módszerekkel és műszerezettséggel.

Ha már vannak megfigyelési adatai, észrevételei, segítünk az állapotát értékelni. Az alábbi (nem emeltdíjas) telefonon hívjon bennünket, és itt tud vizsgálatra is bejelentkezni:

Tanácsadás és bejelentkezés vizsgálatra: 06 1 296 0513

Ha nem tud hívni bennünket, kérjen visszahívást:

Legjobb, ha tapasztalatait TÜNETNAPLÓNK segítségével vezeti. Ehhez az alábbi gomb megnyomásával iratkozzon fel FRONT-ÉRTESÍTŐNKRE, amelyben elküldjük Önnek a napi TÜNETNAPLÓJÁT, továbbá időben értesülhet a fronthelyzetről. Ez sokat segíthet vérnyomáspanaszai okának felderítésében. Emellett hasznos tudnivalókat is küldünk a megoldási lehetőségekről.

További fontos tudnivalókat itt olvashat:

Visszahívás kérés a Meteo Klinikától

Az alábbi Űrlap kitöltésével Ön visszahívást kérhet a Meteo Klinikától.

Kérjük, adja meg telefonszámát, és hogy milyen napszakban alkalmas Önnek fogadni a hívásunkat. A kérések számától függően 1-2 napon belül számíthat visszahívásra. A "Mi a leggyakoribb panasza" mezőben tüntesse fel kérése okát. Kora, és a település megadása segít abban, hogy pontosabb információkat adhassunk Önnek. Ha megadja e-mail címét, könnyebben kapcsolatba tudunk lépni Önnel, pl. egy hibás telefonszám korrigálása, vagy egy időpont egyeztetés céljából.