Mit tehet, ha ízületi panaszai vannak?

A Meteo Klinikára bejelentkezők egyharmada számol be ízületi, mozgásszervi panaszokról. Leggyakrabban a kopásos jellegű ízületi bántalmak erősödése jellemző, ami főként a nagyízületeket érinti, de gyakori a gyulladásos eredetű ízületi bántalmak, vagy más mozgásszervi tünet megjelenése is.

Az ízületi problémák mindkét nemnél jellemzően megjelenő tünetek. Inkább az idősebb korosztály problémája, de fiatalabb korban is gyakrabban fordul elő a nagyobb túlsúllyal rendelkező  személyeknél, vagy akik intenzívebb terhelésnek vannak kitéve.

Pácienseink között egyaránt megtalálhatók a kopásos eredetű, többségében térd-, könyök-, derék-, csípőfájdalmakról panaszkodó, valamint a gyulladásos eredetű ízületi panaszosok is.

Rosszul működö anyagcserefolyamatok is okozhatnak ízületeket is érintő tüneteket.

Az ízületi panaszok jelentős része mögött olyan kiváltó okok állnak, melyek a Meteo Klinikán ma már jól vizsgálhatók és kezelhetők.

Ha Ön is ízületi panaszokkal él, pár dolgot érdemes megtennie

Javasolt, hogy egy-két héten keresztül figyelje meg magát, hogy milyen gyakran, hol és hogyan jelentkezik az ízületi, mozgásszervi panasza. Jegyezze fel minél részletesebben, milyen volt a lefolyása. Ne felejtsen el dátumot írni a feljegyzéséhez, legjobb, ha erre a Meteo Klinika által összeállított TÜNETNAPLÓT használja, mert ez segít a kiértékelésben, és a fronthelyzetről, megoldási lehetőségekről is időben értesül.

Írja bele, hogy mit tapasztalt aznap, hogy érezte magát, milyen más tünetei jelentkeztek! Gondolja át, hogy az egyes ízületi fájdalmakkal terhelt epizódok kialakulását mi válthatta ki!

Jellemző, hogy pácienseink már átestek alapos orvosi vizsgálatokon, de az elvégzett vizsgálatok semmilyen szervi okot nem igazoltak, ami az ízületi panaszukat indokolná. Az eddig alkalmazott kezelések pedig nem oldották meg kielégítően a panaszukat.

Ha Ön is úgy tapasztalja, hogy panaszai hátterében a szervezetét érő erős stressz terhelések (mint például megoldatlan gondok vagy időjárási hatások) is lehetnek, egyébként pedig más magyarázatot nem tudott találni, akkor a tényleges okokat megfelelő vizsgálatokkal meg kell állapítani.

Előfordulhat, hogy Ön talált már ugyan magyarázatot a bajai okára, mégsem sikerült ezekre a megfelelő kezelési módot megtalálnia. Ez esetben is részletes vizsgálatok szükségesek a pontos okok és a megfelelő kezelési módok meghatározására.

Tény, hogy egyre több, különböző eredetű stresszhatás ér bennünket, miközben a stressztűrő képességünk erősen ingadozik és határozottan romló tendenciát mutat. A megváltozott életkörülményeinkből, a változó klímából és az egyre szélsőségesebb időjárásból és számos más okból eredő stresszhatások együttesen terhelik a szervezetünket. A szervezetünk válaszreakciója és a következményként megjelenő panaszok mindenkire egyénileg jellemzőek. Igen összetett kérdésről van szó, ami csak speciális eszközökkel vizsgálható és kezelhető eredményesen. A Meteo Klinika rendelkezik a szükséges tudományosan megalapozott módszerekkel és műszerezettséggel.

Ha már vannak megfigyelési adatai, észrevételei, segítünk az állapotát értékelni. Az alábbi (nem emeltdíjas) telefonon hívjon bennünket, és itt tud vizsgálatra is bejelentkezni:

Tanácsadás és bejelentkezés vizsgálatra: 06 1 296 0513

Ha nem tud hívni bennünket, kérjen visszahívást:

Legjobb, ha tapasztalatait TÜNETNAPLÓNK segítségével vezeti. Ehhez az alábbi gomb megnyomásával iratkozzon fel FRONT-ÉRTESÍTŐNKRE, amelyben elküldjük Önnek a napi TÜNETNAPLÓJÁT, továbbá időben értesülhet a fronthelyzetről. Ez sokat segíthet ízületi panasza okának felderítésében. Emellett hasznos tudnivalókat is küldünk a megoldási lehetőségekről.

További fontos tudnivalókat itt olvashat:

Visszahívás kérés a Meteo Klinikától

Az alábbi Űrlap kitöltésével Ön visszahívást kérhet a Meteo Klinikától.

Kérjük, adja meg telefonszámát, és hogy milyen napszakban alkalmas Önnek fogadni a hívásunkat. A kérések számától függően 1-2 napon belül számíthat visszahívásra. A "Mi a leggyakoribb panasza" mezőben tüntesse fel kérése okát. Kora, és a település megadása segít abban, hogy pontosabb információkat adhassunk Önnek. Ha megadja e-mail címét, könnyebben kapcsolatba tudunk lépni Önnel, pl. egy hibás telefonszám korrigálása, vagy egy időpont egyeztetés céljából.