Back to top

Mire figyeljünk az ételeinkkel?

Sok betegség megelőzhető lenne, ha életmódunknak megfelelően tudatosan táplálkoznánk. Az időjárás által okozott kellemetlen tünetek is mérsékelhetőek, ha az adott humánmeteorológiai szituációban a megfelelő ételeket fogyasztjuk.  A tudatosan megválasztott ételekkel a már meglévő panaszok is enyhíthetők. 

Az ételeket nem csak enni, de élvezni is kell. Ezért minél változatosabban, minél többféle élelmiszerből, állítsuk össze a napi menünket. Ne ragaszkodjunk a megszokott ízekhez, próbáljunk ki más ételeket is!

Figyeljen oda a napi zsírmennyiség bevitelére.A túlzott zsíros ételek fogyasztása megterheli a máj munkáját. 

Élvezze az ételek saját ízét, használjon minél kevesebb  sót. A túlzott sófogyasztást a keringési rendszere fogja bánni!

Az édes ízek sokunkat csábítanak. Ennek azonban már emésztőrendszeri egyensúlytalanság az oka. A cukor fogyasztása helyett válasszon természetes édesítőket, ilyenek a gyümölcsök, stevia, méz. A túlzott cukor és szénhidrát fogyasztás terheli a szénhidrát anyagcserét, túlzott inzulinválaszt választ ki, ami hosszútávon akár cukorbetegséghez is vezethet.

Naponta többször is egyen gyümölcsöt, zöldségfélét. Télen inkább párolva, főzeléknek elkészítve, de nyáron bátran fogyassza salátának elkészítve, vagy nyersen rágcsálva.

A kenyér a minden napunk része, előnyösebb az egészsége érdekében, ha korpával dúsított, vagy teljes kiőrlésű gabonából készített pékárút fogyaszt.

Naponta négyszer-ötször étkezzen! Fontos hogy mit mikor fogyasztunk. Reggel kerülje a finomított szénhidrátok fogyasztását, mert szervezete nincs felkészülve rá. Helyette hosszú felszívódású szénhidrátokat, fehérjedús ételeket ajánlott fogyasztani. Este kerülje a túlzottan zsíros, fűszerek ételeket, ilyenkor már a saláták, fehér húsok fogyasztása ajánlott.

A napi folyadékfogyasztásról se feledkezzen meg. A szomjúság legjobban vízzel oltható. Azonban érdemes a szervezetünk kiegyensúlyozásához gyógynövényekből készített teákat fogyasztani.

A cukrozatlan gyümölcslevek, zöldséglevek is bekerülhetnek a napi menübe. Ezek azonban kalóriát is tartalmaznak, ezek fogyasztása egyben étkezésnek is számítanak.
A legkörültekintőbb táplálkozási szabályok szigorú betartása esetén is jelentkezhetnek görcsös, fájdalmas emésztéssel összefüggő panaszok. Ha látszólag rendszertelenül, vagy Ön szerint az elfogyasztott ételekkel nem áll összefüggésben a tünet jelentkezése, mindenképpen érdemes időjárás érzékenységre gyanakodni. Ezt a lehetősége,t meteogyógyász segítségével vizsgáltathatja ki. 

 

 

A szervezet ciklusai
Emésztési panaszok

Tudta, hogy a szervezetünk működése ciklusokból áll? Vegye figyelembe Ön is!

Emésztési panaszok

A gyermekek optimális testi és szellemi fejlődéséhez elengedhetetlen a megfelelő táplálkozás és életmód. Ahogy nekünk felnőtteknek, úgy a gyerekeknek is napi ötszöri étkezésre van szükségük: reggelire, tízóraira, ebédre, uzsonnára és vacsorára. Az édesszájú gyermeket a boltok mai kínálata könnyen elcsábítja.

frontmentesen boldogan
Emésztési panaszok

Sok betegség megelőzhető lenne, ha életmódunknak megfelelően tudatosan táplálkoznánk. Az időjárás által okozott kellemetlen tünetek is mérsékelhetőek, ha az adott humánmeteorológiai szituációban a megfelelő ételeket fogyasztjuk.  A tudatosan megválasztott ételekkel a már meglévő panaszok is enyhíthetők. 

Emésztési panaszok

Az epebajok hátterében sokféle okot vélelmeznek. Ami bizonyos, hogy az az epehólyagból az epe nem tud megfelelő módon kiürülni, és kövecskék alakulnak ki. Ezek a kövecskék sokféle tünetet produkálhatnak és az időjárás kihívásaira is gyulladással vagy görcsös fájdalommal reagálnak.