IMÁDJA A CSOKOLÁDÉT ÉS FÁJ A FEJE? NEM VÉLETLEN!

A csokoládé már gyermekkortól az egyik kedvenc csemegénk. A szájban krémesen olvadó finomságnak könnyedén rabjává válhatunk. Azonban tudnunk kell, hogy kulináris élvezeteken túl milyen egyéb hatásokkal rendelkezik, amik hatással vannak a mindennapjainkra.

A csokoládéban a koffeinhez hasonló szubsztancia található a teobromin. A túlzott mértékben fogyasztott koffeinszerű anyagok kellemetlen tüneteket válthatnak ki. Ilyen pl. a szorongás, nyugtalanság, alvási problémák, keringési vagy éppen emésztőrendszeri panaszok.

Azonban van ennek a finomságnak meglepő tulajdonsága is, amire sokan nem is gondolunk. A tengeri növények mellett a jó minőségű csokoládé tartalmazza a legtöbb magnéziumot. A csokoládisták jellemzően magnéziumszegényen étkeznek, ezért is vágyódnak a csokoládé után. Azonban

a magas oxálsav tartalma az arra érzékenyeknél veseproblémákat is okozhat, a túlzott fogyasztása a vesekő melegágya is lehet. Rendszeres élvezete meggátolja az ásványi anyagok beépülését a szervezetben.

A csokoládé teobromin tartalma a Dao enzim működésére is negatív hatással van. Ez az enzim felelős, hogy a szervezetünkben felhalmozódott hisztaminokat lebontsa. Akinél ez az enzim kevés, annál bizony a csokoládé fogyasztása kellemetlen tüneteket okoz. Többek között fejfájást, szívdobogást, légzőszervi tüneteket.

Azonban tudni kell, hogy egy-egy dolog önmagában ritkán okoz tüneteket. Mindig több tényező együttes hatása váltja ki, a már elviselhetetlen panaszokat. A fejfájás hátterében is több tényező együttes hatása áll. Fontos ezeknek a tüneteknek alapos feltérképezése.