Back to top

Utak a segítséghez

Van, hogy segítséget kell kérni, megfelelőt, a megfelelő időben. Mikor és hogyan? Kitől és miért? Erről beszélt pedagógiai szakértőnk, Pék Mariann.

 

Nem élek rózsaszín ködben. Hogy miért mondom ezt? Nagyon sokszor megkapom belefáradt felnőttektől, hogy szeretettel nem lehet mindent rendbe hozni. Tény, van hogy a pozitív hozzáállás nem elég (de akkor sem nélkülözhető), igen, vannak gyerekek, akiknek szakember segítsége kell, tisztában vagyok vele, hisz ez a munkám.
És vannak szülők, akik hősök a szememben, mert napi szinten vesztenek csatákat ezeknek a gyermekeknek a nevelése közben, de nem hàborúnak kezelik a helyzetet és nem adják fel.
Újabb és újabb módszereket, eszközöket keresnek és mernek segítséget, tanácsot kérni, mert a gyermekük boldogulása a cél.
A munkám során sokszor megtalálnak magánemberként is gyógypedagógiai véleményért egy-egy nevelési helyzethez, esettanulmányhoz.
És, igen volt már, hogy azt mondtam, én kevés leszek, vonjunk be egyéb szakembereket is a megoldáshoz, és, volt olyan is, hogy adott gyermek nem tudott velem együtt dolgozni, mert nem nyert a személyes varázsom, nem eröltettem rá magam, volt egyéb javaslatom.
Nem szabad személyes kudarcként megélnünk, ha nem mi jelentjük a kulcsot bizonyos zárak nyitásához (és ez szülőként nagyon nehéz lehet), de az adott nehézségekkel küzdő gyermek is szenved, szenved saját magától, attól, hogy nem megy neki, nem tud megfelelni, és szenved mások akaratától, és a zárt ajtajai frusztrációjától. Éppen ezért, mi felnőttek nem tehetjük meg, hogy még a mi nekifutásaink nem célba érései is folytón nehezedjenek rájuk.
Felnőttek vagyunk, már megtanultunk járni, megtanultunk kommunikálni, hát tudjunk tovább menni, támaszt adni és nem szégyenkezve segítséget kérni.


És itt segítség alatt nem azt értem, hogy bélyegeztessük fel gyermekeinket az adott intézmények által kiadott BNO kódokkal és egyéb titulusokkal (bár van, hogy ez elengedhetetlen a hazánkban kialakult procedúrák miatt, hisz sok állami intézményben jelenlévő gyermek nem kaphat ezek nélkül megfelelő ellátást, mert az adott kód jogosítja fel erre), de a szakvéleményeket kiadó intézményekben is vannak jó szakemberek, akik tanácsadási szerepkörben működnek, lehet hozzájuk fordulni, illetve ők további utakat tudnak a pedagógusok mellett javasolni.


Terápiák és eszközök tárházai sórakoznak fel, kiváltva sok-sok idővel és munkával az estleges gyógyszeres kezeléseket (de igen, szintén akad, hogy sajnos a gyógyszer marad, mert a terápia kevés), ezekről szintén szakemberek (pszichológusok, terapeuták, pedagógusok...) tudnak tájékoztatni adott gyermek és az ő nehézségei kapcsán.

Ha úgy érzi, szükség lehet segítségre, a Meteo Klinikán műszeres vizsgálatokkal és személyre szabott terápiákkal segítjük a gyermekek nehézségeit megoldani.

Figyelemproblémák
Van, hogy segítséget kell kérni, megfelelőt, a megfelelő időben. Mikor és hogyan? Kitől és miért? Erről beszélt pedagógiai szakértőnk, Pék Mariann.
Figyelemproblémák
A problémák, olykor csak lesznek, máskor tápláljuk az általuk szült szörnyeinket. De sosincs késő felismerni és helyrerakni őket.
Figyelemproblémák
Egy szó, amit gyakran tévesen használunk! Gyógypedagógiai szakértőnk segít a kérdéskörben eligazodni.
Figyelemproblémák
Egyre több az a gyermek, aki megkapja, tanulási zavarral küzd, mert teljesítménye elmarad az elvárttól. De nézzünk kicsit a kifejezés mögé gyógypedagógus szakértőn