A hasonlítgatás és lélektani hatása | www.meteoklinika.hu - Meteo Klinika - Humánmeteorológia

A hasonlítgatás és lélektani hatása

Az eszközlistával indul minden tanév. A beszerzendő eszközök listájával. Már az első osztályban ülő gyermekek számára is jelentéssel bír, kinek fog jobban a piros ceruzája, kinek világít jobban a cipője… és eljutunk szép lassan addig, kinek okosabb a gyereke.

Az eszközlistával indul minden tanév. A beszerzendő eszközök listájával (megfelelő füzetek, tankönyvcsomag, tornazsák és tartalma, rajzórai kellékek, tolltartó…).
Pénztárcához mérten mindenből a legjobbat.
Valahol akaratunkon kívül itt kezdődik, mert emberi természetünk része és csak tudatossággal vagyunk képesek helyén kezelni a dolgot.
Pék Mariann pedagógiai szakértőnk tapasztalata a témában: már az első osztályban ülő gyermekek számára is jelentéssel bír, kinek fog jobban a piros ceruzája, kinek világít jobban a cipője… és eljutunk szép lassan addig, kinek okosabb a gyereke.
A klasszikus: ,,kettes lett a felmérőm, de senkinek nem lett jobb” vagy ,,Nem értem neked miért nem megy, a testvéreddel semmi probléma nem volt, bezzeg ő ennyi idősen…”
Ne tegyük, ne hasonlítgassunk, legalább mi felnőttek ne! 
A gyerekek megteszik helyettünk is, és akik ’’vesztesként” kerülnek ki a szituációból eleget küzdenek.

Sok gyermek az iskolában találkozik először azzal, hogy másokhoz mérik őt, a teljesítményét. Meg kell felelnie százalékoknak, statisztikáknak, méréseknek és ezen felül még a felnőttek elvárásainak is, még társai is rangsorolják.
Lélektanilag változások sora megy ilyenkor végbe formálódó személyiségében, küzd, olykor nem érti, mi lett a baj vele, eddig ő saját maga volt, és most osztálytársaihoz képest van valahol, az általa megélt sikerek nem örömforrások már, hanem a teljesítmények olykor jobbak, de megesik, hogy gyengébbek.

Ne legyen az iskola kudarcok színtere, hagyjuk megélni pozitívan a gyermekeinknek a feladataik megoldását, fekete nem létezik fehér nélkül, a jó a rosszal lesz kerek.

Ne hasonlítgassunk, önmagához nézzük, ki mit ér el! Előfordul, hogy nehezebben megy valami, de hagyjunk időt, és a kudarcélményeket beszéljük meg, csak az tud hibázni, aki dolgozik is, és nem győzöm mondani, mindenki másban jó, értessük ezt gyermekeinkkel meg.

Kis odafigyeléssel elkerülhető, hogy ne forduljon át devianciába, rossz magatartásformába az új helyzetek megélése.
És maradhat még gyerek a gyerek az iskolában is, lehet pozitív kis szeretetcsomag a jelleme, ha mellette vagyunk odafigyeléssel, és kinyitjuk, mikor magába roskadna, zárkózna, mert valami nem úgy sült el, ahogy másnak esetleg.
Mások vagyunk, önmagunkhoz mérten megvannak a határaink is, a pálmára valóban igaz, terhelés alatt nő, de gyermekeinknek szüksége van a fokozatosságra, a képességeiből kihozott pozitív visszajelzésre.

Persze ha már megvan a baj, szükség lehet segítségre. A Meteo Klinikán műszeres vizsgálatokkal és személyre szabott terápiákkal segítjük a gyermekek nehézségeit megoldani, erről itt tájékozódhat.

Nehéz Kölykök Centruma - Jó tudni...

Egyre több az a gyermek, aki megkapja, tanulási zavarral küzd, mert teljesítménye elmarad az elvárttól. De nézzünk kicsit a kifejezés mögé gyógypedagógus szakértőnk, Pék Mariann segítségével!

Meglepő dologra figyelmeztet Pék Mariann a Meteo Klinika gyógypedagógus szakértője: az iskola sajnos megfelelő színtér a kudarcok átélésére is, kudarcokéra, melyekkel sokszor először találkozik az

Az idő a legfurcsább dolog, ami körbe vesz minket. Egész mást jelent a gyerekek számára. És nekünk, felnőtteknek?

Az ősz szeszélyes, a gyerekek viselkedésére és egészségi állapotára is hat az időjárás és a hozzá kapcsolódó folyamatok jelenségek.

Oldalak