Back to top

Ez a gyerek túl eleven, vagy inkább neveletlen?

 Nem, csak lehet, hogy ADHD-s. Mikor gyanakodjunk erre? Szakértőnk, Pék Mariann gyógypedagógus segít az eligazodásban és a megoldásban.

Nos, ha már címkézünk, tegyük azt helyesen, bár nem hiszek a címkékben, de azzal egyet kell, értsünk, hogy nem mindegy milyen befőttet emelünk le a polcról. A gyermeknek sem mindegy, milyen jelzőket, címkéket aggatunk rá.

A szeptember szép lassan közeleg az iskolakezdés mementójával.
Sok gyermeknek ez egyébként sem könnyű feladat, hisz változásokkal jár, és ha az összetevők között szerepelnek a viselkedési zavarok is, ez még nehezebb.

Vannak családok, akik a tanévkezdéssel szembesülnek először a probléma felismerésével, addig csak azt gondolták ők csináltak valamit kevésbé jól, illetve már hozzászoktak, hogy visszajelzésként gyermekükről sokszor megkapják, neveletlen.

A nehézségek halmozódnak az iskolára való felkészülés időszakában. A gyermekeknek ekkor már tényleges feladathelyzetben, követelményeknek kell megfelelniük.
Belép az életükbe a „kötelező” feladat.

Milyen viselkedési formák hívhatják fel a figyelmet arra, hogy valamit máshogy kell csinálni?

- Ha a gyermek az új szituációban minduntalan kicsúszik a feladathelyzetből,
- félbe hagyja a tevékenységét,
- fokozottan nyugtalanná válik,
- feltűnően izeg-mozog (hintázik a széken, babrál, zörög, ..)
- csacsog, feleslegesen beszél, be nem áll a szája
- dacosan szembeszegül a felnőttek kérésének.

Ezek a viselkedési zavarok annál feltűnőbbek, minél nagyobb csoportban próbálnak az adott gyermekkel együtt dolgozni.
Ha tapasztalta gyermekénél a fenti problémákat, ne hunyjon szemet felette. Amennyiben időben felfigyelünk a fentebb említett jelekre, és időben elkezdjük a helyes fejlesztést, nem reménytelen a helyzet.

Úgy érzi, már nem tud mit tenni vagy már több mindent megpróbált?
A Meteo Klinikán műszeres vizsgálatokkal és személyre szabott terápiákkal segítjük a családokat. 

Figyelemproblémák
Van, hogy segítséget kell kérni, megfelelőt, a megfelelő időben. Mikor és hogyan? Kitől és miért? Erről beszélt pedagógiai szakértőnk, Pék Mariann.
Figyelemproblémák
A problémák, olykor csak lesznek, máskor tápláljuk az általuk szült szörnyeinket. De sosincs késő felismerni és helyrerakni őket.
Figyelemproblémák
Egy szó, amit gyakran tévesen használunk! Gyógypedagógiai szakértőnk segít a kérdéskörben eligazodni.
Figyelemproblémák
Egyre több az a gyermek, aki megkapja, tanulási zavarral küzd, mert teljesítménye elmarad az elvárttól. De nézzünk kicsit a kifejezés mögé gyógypedagógus szakértőn