Akár az időjárás is okozhat görcsöket!

A görcsös állapotok kialakulásáért gyakran az akaratunktól függetlenül működő vegetatív idegrendszerünk megváltozott működése a felelős. Az időjárás idegrendszerre gyakorolt hatása régóta ismert tény.

Nem szeretjük, amikor fáj a hasunk, görcsös bélmozgások, izomfájdalmak vonják el a figyelmünket a dolgainkról.

Hajlamosak vagyunk apró problémának tekinteni és egy görcsoldó tabletta bevétele után már megyünk is vissza abba a taposómalomba amiből jöttünk.

A görcsös fájdalmak hátterében táplálkozási problémák, életmódbeli nehézségek is meghúzódhatnak, de lehet ételintolerancia, ételallergia is. A napi szintű panaszok esetén ajánlott szakemberhez fordulni.

Fokozott terheléskor ásványi anyagok hiánya alakulhat ki, ami miatt gyakran tapasztalhatjuk, hogy a lábunkat vagy egyéb izomzatunkat húzza a görcs.

Az ember szervezete folyton változik, és a külső-belső ingerekre adott válaszreakciói is módosulnak. Az életkor előrehaladtával ez az alkalmazkodási képesség romlik, egy-egy légköri folyamat hatására egyre intenzívebben reagál testünk a beérkező ingerekre.

A különböző erősségű és intenzitású időjárási hatások is kiválthatnak görcsös panaszokat.

Leggyakrabban a légnyomás-emelkedéssel járó folyamatok keserítik meg az erre érzékeny emberek napjait. Ilyenkor  az epe-, illetve vesebetegeknél is megjelenhetnek görcsös panaszok, de a kismamáknak, szívbetegeknek is fokozottan kell figyelniük magukra.