Így befolyásolja a mentálisan érzékeny embereket az időjárás

A mai rohanó világban nem tudunk, vagy nem akarunk a problémáinkkal foglalkozni. Amikor a feszültségek vagy a megoldatlan helyzetek felhalmozódnak, akkor az könnyen vezet életvezetési zavarhoz. Ehhez társulhat nyomott hangulat, tehetetlenség érzése, krónikus fáradtság és az "elegem van mindenből" élménye.

A depressziós tünetek sokféle módon nyilvánulhatnak meg és a depresszív szakaszok hossza, gyakorisága és súlyossága, valamint ezeknek a tüneteknek megjelenési formái – pl. szomorú hangulat, reménytelenség érzés, negatív gondolatok, motiválatlanság, alvási szokások megváltozása, különböző fájdalmak jelentkezése, stb. –  egyénenként eltérőek.

Egyeseknél valószínűleg több tényező játszik szerepet a betegség kialakulásában, míg másoknál egyetlen tényező is vezethet depresszióhoz.

Habár nem teljesen ismertek azok a mechanizmusok, amelyek a depresszió kialakulásához hozzájárulnak, az erre hajlamos egyéneknél a stressz, hormonális változások és időjárási tényezők változása valószínű kiváltó oknak látszanak.

A mentális érzékenységgel rendelkező személyek érzékenyen reagálnak az időjárás változásaira.  A légnyomásváltozás közvetlenül hat a közérzetre, ami a depressziós beteg hangulatát, napi állapotát meghatározza.

Egyes időjárási helyzetekben kifejezetten erősödnek a panaszok. A borongós, napfényszegény  időben, gyakran fordul elő a panaszok erősödése, de egyénenként változó mértékben egy frontális helyzet is negatívan befolyásolja az egyén állapotát.  Egyénre szabott komplex terápiával, jól karban tarthatóak ezek az állapotok.