A sokoldalú borsmenta

A borsmenta kedvelt gyógynövényünk, széles körben alkalmazhatjuk teaként és illóolajként is. Mind külsőleg, mind belsőleg segíti szervezetünket akár emésztési panaszokkal küzdünk, akár valamilyen görcsös panaszunk akad, de más teafüvekkel keverve akár a feszültebb napokon is számíthatunk rá.

Legismertebb felhasználása gyomor- és bélzavarok, emésztőrendszeri megbetegedések, puffadásos panaszok esetén alkalmazzuk. Csökkenti az emésztőrendszeri görcsöket. Szélhajtó és fertőtlenítő hatású. Az epeműködést stimulálja, ezért étvágygerjesztő hatással bír, aki erre érzékeny inkább étkezés előtt fogyassza el.

Bizonyos típusú fejfájások esetén szintén jó hatású, és hányinger esetén hidegen fogyasztva csökkenti a kínzó érzést. Torokbántalmak és rekedtség esetén érdemes gargalizálni vele, de borogatásként gyulladásokra is kiváló.

A teaként egy evőkanál teafüvet kell leforrázni egy bögrényi vízzel, és 5-10 perces áztatást követően fogyasztható. Naponta 3-4 csészével ajánlott elfogyasztani az étkezések között.
Kúra szerűen fogyassza, 2-3 hetes fogyasztást követően tartson szünetet.
A borsmenta illóolajat inhalációs célokra ajánlott használnia elsősorban felső légúti betegségek esetén. A reumatikus betegségek kezeléséhez vivőolajba, vagy a rendszeresen  használt krémjéhez adagolva a problémás területet tudja vele kezelni. Fájdalomcsillapító és helyi érzéstelenítő rovarcsípés esetén is.

Kiváló szájöblögető. A szájüreg-, a torok- és az íny gyulladásának alapszere.

A szem környékén ne alkalmazza az illóolajat, mert a nevetőráncokon keresztül gyorsan a szembe kerül. Tartós használata károsítja a szem kis ereit.

Ellenjavallt az illóolaj belsőleges alkalmazása. Gyermekeknél még hígítva sem alkalmazható!

3 fontos figyelmeztetés:

• A gyógynövények, étrendkiegészítők alkalmazása nem veszélytelen. A meglévő gyógyszerek hatását módosíthatják ezért hosszabb távú alkalmazás előtt szakemberrel való konzultáció javasolt az egyéni adottságok figyelembevételével!
  • A gyógynövényeket, étrendkiegészítőket is csak indokolt esetben, szakember által javasolt módon, és esetekben szabad használni. A nem megfelelő alkalmazás veszélyezteti az egészségét, felesleges pénzkidobás, és akadályozza a megfelelő, időben történő gyógyítást.
  • Összetett, vagy intenzív panaszok esetén egy növény, vagy egy étrendkiegészítő gyakran nem oldja meg a problémát.  Legtöbbször a növények szinergikus hatására támaszkodunk, melyet csak képzett szakember tud biztonsággal összeállítani, illetve más gyógymódok alkalmazása (is) szükséges. Ha azt tapasztalja, hogy a panaszai nem, vagy nem megfelelően oldódtak meg, esetleg romló tendenciájúak, akkor szakértő segítségre van szüksége.

Legjobb, ha tapasztalatait TÜNETNAPLÓNK segítségével vezeti. Ehhez az alábbi gomb megnyomásával iratkozzon fel FRONT-ÉRTESÍTŐNKRE, amelyben elküldjük Önnek a napi TÜNETNAPLÓJÁT, melyben vezetheti a naponta megjelenő tüneteit. További segítséget nyújtunk a pandémiás időszakban a megfertőződés elkerülése végett, olvassa naponta Vírusfigyelmeztetőnket is, melyben hasznos tanácsokat is talál.